2 Aralık 2012 Pazar

Gümüş Dikiş Yüksüğü




65-70 yıl kullanılan bu yüksük Rüveyde  Teyzenin.
Onun inanılmaz el işlerini Bulut Gölgesinde yayımlamıştım.
Şimdilerde ömrünün 85.baharını sürmekte Rüveyde Teyze.
Kız Meslek Yüksek Okulunun belki de ilklerinden.

Her gördüğünde " güzel kızım " diye karşılar beni.
Çocuktum, okul önlüğümü dikmişti.
Genç kız oldum, çeyizime fistolu yatak takımları hazırlamıştı milim şaşmayan renkli pikolarla süsleyip..
İki yıl önce kırkyama bir yatak örtüsü hazırlamış, yollamıştı Ankara'ya.
Geçen sene papatyalı, işlemeli mutfak havlusu ile geldi sevgisi evime.

Benim bile ne çok anım var bu yüksükle.
Gümüş yumuşak bir maden olduğundan ve uzun süre kullanılmaktan bakın nasıl da delinmiş, 
Bu bahar evini taşırken Çalıkuşu'm bana verdi.Sen de kalsın, dedi.
Bilmem söylememe gerek var mı ?
Benim için çok kıymetli.

(Bazen şımarıyorum ya, haklıyım ama değil mi? )



2 yorum:

  1. Şu yüksükler bloguna bayılıyorum ama en çok da onlarla ilgili anlatımlarını okumayı çok seviyorum.
    Allah uzun ömür versin Rüveyde teyze'ye, ne güzel bir yadigar kalmış:)

    YanıtlaSil
  2. Bu anlamda şanslı insanlardanım ben.

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz benim için önemlidir.