22 Ekim 2017 Pazar

Kos Adası-Yunanistan




Bu güzel yüksük, geçen yaz Kos'a giden arkadaşım Nalan'ın bana hediyesi.

* Kos adası Osmanlı ismi ile İstanköy adası, Bodrum’un hemen yanıbaşında,
 Anadolu topraklarına 8 mil uzaklıkta ve bugün 3000 Türk'ün yaşadığı bir Ege adasıdır.

1912 yılına kadar 400 yıl boyunca Osmanlı imparatorluğu sınırları içerisinde yer almıştır.    Ada’nın en önemli özelliği ise; 
Hipokrat’ın  İO 460 yılında Kos adasında doğmuş olmasıdır.



Daha önce koleksiyonumda bulunan Santorini Adasından gelen bu yüksük ile benzer olsa da, her ikisinin üzerine kendi adalarının görüntüleri resmedilmiş.




Mutlu ve sevgi dolu bir Pazar diliyorum.



20 yorum:

  1. Çok ciciler:)
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. They are amazing!
    Have a good sunday.
    Kiss

    YanıtlaSil
  3. Çok orijinal camlı pervazlar. Super!
    Selamlar! Pozdrowienia :) Dobrego tygodnia!

    YanıtlaSil
  4. Maravilhoso dedal de vidro com uma linda pintura.
    Tenha uma excelente semana
    Beijos

    YanıtlaSil
  5. Śliczne naparstki :) besos :*

    YanıtlaSil
  6. Wyjątkowo piękne naparstki!
    Pozdrawiam :)

    YanıtlaSil
  7. Tülin Hanım, ne güzel , ne keyifli bir ilgi alanı, ne hoş bir koleksiyon merakı bu;
    'Dikiş yüksükleri' Bayıldım. Hepsi ayrı güzel. Sayfanızın alınlığı ise çok sevimli.
    Çok beğendim. Aklımın bir köşesine yazdım. Ben de size sevgilerimi gönderiyorum.
    Esenlikle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni rahatlatan, mutlu eden bir uğraş bu. Yüksüklerimi internet üzerinden satın almıyor ( kredi kartı kullanmıyorum) pek çoğunu diğer ülkelerdeki koleksiyonerlerle takas yolu ile temin ediyorum.
      Bir çok güzel arkadaş edindim bu sayede. Hepsi yüreği güzel, paylaşımcı insanlar. Koleksiyonerler genelde öyledir zaten :)) Gönüllü turizm elçisi gibi çalışıyorum adeta.
      Buraya uğramanız ne güzel. Çok teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil

Düşünceleriniz benim için önemlidir.