1 Ocak 2013 Salı

Yeni Yılın İlk Yüksükleri


Sevgili Nathalie'nin yeni yıl hediyelerinden iki güzel dikiş yüksüğü;


First and Last House yazıyor birinin üzerinde.
Diğerinde Salisbury Cathedral.





Salisbury Katedrali İngiltere'nin en yüksek katedraliymiş.
1220 yılında İngiltere'nin güney-batısında Wiltshire kontluğuna bağlı bölgesinde
 yemyeşil bir alanda inşa edilmiş.
Ana bina tam 38 yılda tamamlanmış, sonrada 120 m yükseklikte bir kule ile taçlandırılmış.
Görkemli değil mi?




 Bu yüksük hakkında bir bilgim yok yazık ki.
Tahmin yürütebilecek olan var mı?

*********
Varmış :)
Google amca ya sormayı unutmuşum iki saat kadar önce.
Şimdi sordum ve çok şaşırdım.
Meğer ne güzel bir yerin turistik eşyasıymış bu yüksük.
Nathalie bunları benim için Bomonti de bir antika pazarından almış.
Ama bu yüksük anakara İngiltere'nin en batı ucundaki ilk ve son evi anlatıyor.
Turistik gezilerin durağı bu tarihi yapı, her yıl mayıs ayı başından ekim ayı sonuna kadar misafirlerini ağırlıyor.
İşte size koleksiyonumun öğrettiklerinden biri daha  :)





6 yorum:

  1. Tülincim yüksükleri aldım ama hikayelerini sayende öğrendim, özellikle ilk ve son ev'in tarihçesi çok hoşuma gitti, belki bir gün yolumuz düşer oralara;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitesine baktım ve bayıldım Nathalie. Tam bizim gezgin ruhumuza göre.

      Sil
  2. Happy new year. A very beautiful thimbles.
    Regards.

    YanıtlaSil
  3. Çok ilginçmiş nerden nereye götürüyor bir yüksük adamı değil mi?

    YanıtlaSil
  4. Evet canım.Haklısın.

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz benim için önemlidir.