9 Aralık 2012 Pazar

Güldüren, Düşündüren, Bilgilendiren Farklı Koleksiyonlar


 "Koleksiyon; Öğrenme zevki ve gayesiyle, az bulunan ve aynı cinsten değerli veya acayip nesneleri toplayıp sınıflandırma merakıdır. Koleksiyonculuk büyüklerin olduğu kadar, yeni yetişen ve okul çağında olan çocukların da zevkle uğraştıkları bir iştir. Koleksiyon, bazı konularda bilgi geliştirmek veya tek başına değerleri olmayan parçaları bir takım halinde toplayarak kıymetlerini artırmak için yapılır."
Deniyor.
Bence bu tanımı biraz eksik.
Şöyle ki;
bazı koleksiyonlar insanları şaşırtmak, eğlendirmek ve küçücük sıradan şeylerin bir araya geldiklerinde ortaya nasıl keyifli bir şey çıkabileceğini kanıtlamak üzere yapılıyor.
İşte size bir örnek.

Üçgen Peynir Etiketleri Koleksiyonu.

Gülün gülün, çekinmeyin.

Bu şirin koleksiyonun sahibi  Jordi Boladera2000 yılından beri üçgen peynir etiketleri topluyormuş. Yeni etiketler bulmak için eşi ile seyahatlere çıkıyor, gittikleri her ülkede değişik peynirler tadıyor, yeni arkadaşlıklar kuruyor ve koleksiyonuna değişiki etiketler katıyormuş.
Koleksiyonunda 2500 kadar parça (!) bulunan Jordi, farklı bir tema ararken markette aklına gelen bu fikirle ve elinde 2 çeşit etiketle koleksiyonuna başlamış.



Ben bu bilgileri edinirken, yazının arasında üçgen peynirin ilk kez 1911 yılında İsviçre'nin Thun şehrinde üretilmeye başlandığını öğrendim.

Eski, yeni bir çok değişik etiketin arasından da en çok bu kuzuluyu sevdim.


Bazen bana koleksiyon yapmak istediğini, lakin neyi toplayacağını bilemediğini söyleyen, yazan arkadaşlar oluyor. Zaman zaman soran da, ne biriktirsem? diye.

Benim bilgilerim bu konuda yol  gösteri olmaktan çok uzak, yine de her koleksiyoner kendi olanakları ve elbette zevkleri doğrultusunda çalışmalı, derim.
Bazı koleksiyonlar hacimli olup, geniş mekanlara gereksinim duyuruyorken, bazıları ciddi anlamda maddi olanak istiyor.
Bu blog her ne kadar benim küçük dikiş yüksükleri birikimimi sergilemek, arşivlemek adına var olsa da,
ara sıra değişik, şaşırtan, bu esnada bilgilendiren koleksiyonları da sizlere tanıtmak istiyorum.

Bu şirin etiket koleksiyonu gibi, paylaşmak üzere notunu aldığım onlarca koleksiyon var.
Belki içlerinden biri sizi de koleksiyonerler dünyasına katar. Elbette henüz bir nesne biriktirmenin zevkine erişmemişseniz. Yoksa küçük yada büyük, değerli ya da değersiz bir koleksiyon sahibiyseniz neler anlatmak istediğim sizce zaten malum.

Bu yayınlardan umarım siz de benim kadar keyif alırsınız.



18 yorum:

  1. Burada da varım;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ne iyi !
    Senin de bir koleksiyonun var mı Pia?

    YanıtlaSil
  3. Bir çok özgün koleksiyon.
    Saygılar

    YanıtlaSil
  4. Evet, özgün bence de.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. Bayıldım Tülin ... Çok ilginç bir koleksiyon ... Harika bir tanıtım yapmışsın ...
    Sevgiler kocaman kocaman ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler Ankara dan nAifce. Beğenmene çok sevindim.

      Sil
  6. You have nice and different collections, very interesting.
    A GREETING

    YanıtlaSil
  7. You have nice and different collections, very interesting.
    A GREETING

    YanıtlaSil
  8. Lise yıllarımda düğme koleksiyonu yapmaya başlamıştım. Konfeksiyon bölümünde okuduğum için belki. Buna koleksiyonculuk denir mi bilmiyorum. O sıralar biriktiriyordum işte. Sonra vazgeçtim. Aslında şimdi öyle şirin düğmeler var ki; yine başlasam mı acaba? :)

    Bir şey biriktirmek benim karakterime pek uygun değil sanırım. Çok çabuk sıkılıyorum.

    YanıtlaSil
  9. Hoşgeldiniz. Yolunuzun buralara uğraması ne güzel!

    Düğme iyi fikir aslında, lakin çok geniş bir yelpazesi var.
    Bence vintage düğmeler biriktirmeye devam edebilirsiniz.
    Takip ettiğim, eski düğme ve dantel biriktiren bir blog vardı.
    Ben de epeyce eski düğme var. Onlarla yüksükler yapıyordum birara. Kalanları size memnuniyetle gönderirim.
    Tabii eğer isterseniz. Karar sizin :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Selamlar arkadaşım. Senin blog için tebrikler. Ben değerli yüksükler Döviz benimle do göreceksiniz?. Zaman yapabilirsiniz Cevap ver.
    çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  11. Selamlar arkadaşım. Senin blog için tebrikler. Ben değerli yüksükler Döviz benimle do göreceksiniz?. Zaman yapabilirsiniz Cevap ver.
    çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  12. Selamlar arkadaşım. Senin blog için tebrikler. Ben değerli yüksükler Döviz benimle do göreceksiniz?. Zaman yapabilirsiniz Cevap ver.
    çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  13. GERÇEKTEN İLGİNÇ ..BENİMDE PEÇETE DÜĞÜN DAVETİYESİ VARDI BİRDE YILBAŞI KARTLARINDAN..HEPSİNİ DAĞITTIM ..Bİ NOKTADAN SONRA TAŞINMAZ OLDU...

    FİKİR OLSUN DİYE PAYLAŞTIĞIM NET MODELLERİ
    http://ecaynetmodelleri.blogspot.com.tr/

    http://ecaysihirliellerim.blogspot.com.tr/
    BENDE YENİKATILDIM ARANIZA...ZİYARETİME BEKLERİM SEVGİLERLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ecay. Yılbaşı kartları hala çok güzel bir seçenek koleksiyon yapmak için. Ben de çocukken davatiye, peçete, pul biriktirmiştim. Pul hala devam ediyor. yıllar sonra elime aldım geçenlerde. Ama yüksüklerim bana dünya seyahati yaptırıyor neredeyse:)
      Bloğunuz hayırlı olsun. elbette uğrar bir selam bırakırım. Sevgiler.

      Sil

Düşünceleriniz benim için önemlidir.