27 Aralık 2012 Perşembe

Nathalie'nin Parfüm Şişeleri Koleksiyonu


Tam anlamı ile bir baykuşsever olan  sevgili Nathalie'nin baykuşlu objelere, 
kitaplara, kahve  fincanlarına, eskiye olan merakını bloğunu takip edenler zaten biliyor.

Uzun zaman önce, 
eski ecza dolaplarına küçük parfüm şişelerini dizen bu özel insana
 ben de elimdeki şişeleri gönderdiğimde çok güzel bir arkadaşlığın başladığını hissetmiştim. 
Yanılmamışım :))

Şimdi isterseniz siz de benimle birlikte bir İstanbul Hanımefendisi'nin evindeki,
 her biri anılarla süslü bu küçük koleksiyonu seyredin.

Sahi parfüm sevmeyen kadın var mıdır?
Ya şişelerini?


Ne zaman eski pazarını gezsem gözüm böyle bir ecza dolabı arıyor.


Usulca kapağını açalım ve  raf dan bir tane seçelim mi?


Eveet...Bu opal cam şişe Amerika'dan, Üzerinden ressam Toulouse Lautrec'ın  bir resmi var. Bir de imzası.
 Nathaie gibi resim sanatına tutkun biri için çok özel olmalı.


Çoğunun yüksekliği 5 cm den daha az.
Aaa... Biri bana göz kırpıyor :) Merhaba sevgili Dune.




Bu raf da benim daha önce hiç görmediğim resimlikli bir şişe var.
Nasıl mı?
İşte !


Hediye edilmeden önce içine özel bir fotoğraf da eklenirse...Çok şık, çok.


Hafifçe yana saklanmaya çalışan bu beyaz parfüm şişesi de opal cam.
Büyük ihtimalle el yapımı, epeyce de eski. Üstelik benim gibi sarı bir gül taşıyor kalbinin tam orta yerinde.





 2. Dolap da bakalım neler var ?


Kuşlar, yoncalar ve çok sevdiğim yaldızlı etiketler.
Kolonya şişelerinde olurdu hani. Cam ve sarı yaldızlı etiket ne çok değerli gösterirdi içindekini.

( Bence plastik şişelerde kolonya satılmasın, yasaklasın hatta)




İki pudra kabı ile bitirelim görsel şölenimizi. Elbette parfümlü pudralar için bu kaplar.
Pudra da mendile dökülerek kullanılıyormuş.


Bir iki kuşak öncesinin ne anıları vardır bu pudralarla kim bilir?


Nathalie biz sıkılmayalım diye daha çok fotoğraf göndermemiş.
Ben kendi adıma, her şişenin nereden geldiğini, ne zaman üretildiğini
ve kokusunu tanımak isterdim doğrusu.



Sizlerde bu koleksiyonu gördükten sonra evinizdeki parfüm şişelerine farklı bir gözle bakacaksınız sanırım.

Eğer atmaya kıyamadığınız, saklamaktan da sıkıldığınız parfüm şişelerinizle 
güzel kalpli birini mutlu etmek isteseniz bana söyleyin olur mu?
Onlara değer veren, sevgi dolu bir evde yaşamaları için ben onlara yolu tarif ederim.








24 yorum:

  1. Amanın ne çok. Üzüldüm elimdeki bir çok minik parfüm şişesini ne yapacağımı bilemediğimden çöpe atmak zorunda kaldığıma bazen hiçbişi batmaz gözüne bazen minicik bir şişeye yer bulamazsınişte öyle durumlar yaşarım ben de ama bundan sonra eğer elime geçerse sana gönderilecek sen de Baykuşgözüne, tabii o yeni raflar mı yapması gerekir artık onu bilemem:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen ki kabloları bile evin içinde ev bark sahibi yaptın. Şişeciklere mi yer bulamadın. Aşk olsun. Neyse, atma bundan böyle kuzucuğum, Nathalie yer bulur onlara.

      Sil
  2. Çok güzeller, ben de parfüm şişesi koleksiyonu yapıyorum, hem büyük hem küçük boy, çok şekerler, blogunuz çok güzel sevgiler, mutlu yıllar şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam asabi, büyük şişeler size, küçükler Nathalie'ye o halde :)
      Size de mutlu yıllar.

      Sil
  3. Keyifle katkıda bulunmuştum Natalime..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum Zeynep, benim göndermek istediğimi sen daha önce vermişsin.
      Miss Dior :)
      Senin uğur böceklerini de bekliyorum haberin olsun. Biliyorum işlerin çok. Biraz hafifle, ondan sonra :)

      Sil
  4. yani Natali^nin parfüm şişesi kolleksiyonunu biliyordum ama boyutunu bilmiyordum. Bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da çoğalsın, bir sürü bir sürü olsun :))

      Sil
  5. Bir kargo göndermek için yolumun üzerindeki tanışmadığım bir postaneye uğrayınca olanlar oldu... Görevli tutturdu bunun içinde ne var diye, bir yandan da paketi sallayıp duruyor... Minik ufak şişeler dedim, açmam lazım dedi, aç o zaman dedim, açtı... Görevli hatun her bir sarılı paketi de tek tek açmaya başladı... Ortaya mis gibi kokular yayılıyor çünkü bunlar parfüm şişeleri, içlerinde de var... Görevli hatun parfüm delisi çıkmaz mı, neredeyse konacak parfümlere, tek tek denedi, ağız yaptı konmak için... Ama yoook, bunlar tatlı arkadaşımın dedim, olmaz dedim...
    Bak görüntüsü bile anılarla dolu....
    Her koleksiyon, ya da saklanan herbir obhe... anılarla dolu ya... İşte ben bunu seviyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de canım, zaten her şeyi bırakıp gitmiyor muyuz sonunda.
    Hayat hatırlamak ve hatırlanmaktan ibaret.

    YanıtlaSil
  7. şaştım kaldım, koleksiyon yapmak çok iyi bir alışkanlık... Anılara yolculuk için süper bir yol

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Tülin ne güzel bir konuğun olmuş:) benim de yakından tanıdığım bir koleksiyondur. Ne çok hikaye barındırıyor tahmim ettiğin gibi.İlk gördüğüm günden beri ben de şişeleri ne atıyor ne de attırıyorum :) Bir koleksiyondan haberin ounca , senin olsun olmasın gözün her yerde onu görür .Bu bile güzel değil mi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuna'cığım Eşe dosta haber salmışlığım var benimde böyle konularda.
      Bir koleksiyoner arkadaşım yazmıştı " koleksiyonerler paylaşmayı sever" diye.
      Benim göndermek üzere kenara koyup biriktirdikleri anlatsam gülersin :)
      Sahi, senin koleksiyonunu yaptığın bir obje var mı?

      Sil
    2. Önceleri masum bir iki hatıra eşyası iken Natalinin de teşviki ile başını alıp giden magnet koleksiyonumuz var .
      Gittiğimiz yerleri anımsatan objeleri biriktirmeyi de seviyoruz.İşte böyle :) Sevgiler.

      Sil
    3. A, eveet hatırladım !
      Hayatın minik lezzetleri değil mi?

      Sil
  9. Bende bu tür şişelerden minik 30 a yakın var almak isterseniz cunacar@hotmail.com

    YanıtlaSil
  10. parfüm şişesi kolleksiyoncusuyum elimde 20 bin adet var satmak istiyorum ilgilenen varsa irtibata geçsin 0532 441 92 78

    YanıtlaSil
  11. Resimlikli olana aklım durdu, acaba nereden bulmuş? Çok merak ettim, Touluse Lautrec orijinal resim ve imzası astronomik bir şey olmalı harika, Nathalie hanımı tebrik ediyorum. Size de çok teşekkürler gözüm gönlüm açıldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orijinal değilse de, çok güzel değil mi? Burada sizleri görmek beni çok sevindiriyor.
      Sevgiler.

      Sil

Düşünceleriniz benim için önemlidir.